ترکی استانبولی-ترم دو

زبان های خارجی | دوره های زبان های غیرانگلیسی | ترکی استانبولی
مدت دوره:
40 ساعت
تعداد جلسات:
10 جلسه
روزهای برگزاری:
پنج شنبه
زمان برگزاری:
12:30 الی 16:15
مهلت ثبت نام: 1402/01/31 - 16:00
فرصت باقیمانده ثبت نام:

فرصت ثبت نام به پایان رسیده

ظرفیت باقیمانده: 9
تاریخ شروع: 1402/01/31
تاریخ پایان: 1402/03/25
قیمت دوره: 900,000 تومان

زبان تركي استانبولي

مقدمه:

زبان تركي استانبولي يكي از زبانهاي شاخه جنوب غربي زبان تركي است و از رايجترين آنها ميباشد كه جغرافياي آن بيشتر تركيه و قبرس شمالي را در برميگيرد. لذا، جهت برقراري روابط سالم با تركيه به عنوان يكي از همسايگان مهم ايران در زمينه هاي ارتباطات، تجارت، صنعت، توريسم و آموزش و كمک به دانشجويان مشغول تحصیل در اين كشور، آموزش زبان تركي

استانبولي ضروري ميباشد.

هدف:

هدف اين دوره آموزش مهارتهاي چهارگانه زبان تركي استانبولي)گفتار، شنيدار، نوشتار و خواندن( با تأكيد ويژه بر آموزش مكالمه اين زبان است.

شرايط پذيرش:

اين دور آموزشي براي نوجوانان و بزرگسالان برگزار ميشود. لازم است داوطلبين در صورت برخورداري از زمينة قبلي آموزش زبانتركي استانبولي، در آزمون ورودي شركت كرده و از سطح مربوطه به ادامه يادگيري بپردازند.

ساختار آموزشي:

دور زبان تركي استانبولي شامل 480 ساعت آموزشي است كه اي 12 ترم 12 هفته اي و براساس جدول زير برگزار ميگردد.

نحوه ارزشيابي:

ارزشيابي فراگيران براساس آزمون‌هاي ميان ترم و پايان ترم کتبي، آزمون شفاهي پايان ترم، و عملکرد فراگير در طول ترم صورت مي‌گيرد. سوالات امتحاني به گونه اي طراحي مي شود که تمام مواد آموزشي در طول ترم از جمله بخش هاي شنيداري، نوشتاري، گفتاري، گرامر، لغت و تلفظ را شامل شود. با توجه به اهميت "مکالمه" در دوره بزرگسالان، برگزاري امتحانات شفاهي از جايگاه ويژه اي برخوردار است و ضرورت دارد با نهايت دقت و حوصله انجام شود.

نحوه توزيع نمرات به شرح زير است:

1- ميان ترم: 25 امتياز (سوالات آزمون ميان ترم واژگان، دستور زبان، تلفظ، خواندن و درک مطلب و شنيدار و درک مطلب را مورد ارزشيابي قرار مي دهد.)

2- پايان ترم: 40 امتياز (30 امتياز از اين آزمون مربوط به واژگان، دستور زبان، تلفظ، خواندن و شنيدار و درک مطلب بوده و 10 امتياز ديگر مربوط به نوشتار مي باشد که براساس مطلب و مقاله نوشته شده توسط زبان آموزان ارزشيابي مي‌شود.)

3- آزمون شفاهي و عملکرد در طول ترم: 35 امتياز.

شرايط قبولي:

شرط قبولي در هر سطح کسب 70 درصد از مجموع 100 امتياز دوره است.

زبان ترکی استانبولی چند سالی است که بدلیل نزدیکی با مرز ایران مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.‌ عده‌ای بخاطر امور تجاری و عده‌ای دیگر برای زندگی و بعضی دیگر برای تحصیل با کشور ترکیه در ارتباط هستند. از آنجایی که مردم ترکیه به زبان انگلیسی تسلط چندانی ندارند، چاره‌ای نمی‌ماند جز برقراری ارتباط کلامی به زبان ترکی استانبولی. به دلیل همین ارتباطات که طی یک دهه‌ی اخیر نیز شدت گرفته است، بسیاری از مراکز و موسسات شروع به برگزاری دوره‌های آموزش زبان ترکی استانبولی کرده‌اند.

آنچه در این بین اهمیت ویژه‌ای دارد، کیفیت آموزش است.

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.