اصول مذاکره در فروش

آموزش تخصصی | مدیریت،حسابداری،بورس | مدیریت
مدت دوره:
12.00 ساعت
تعداد جلسات:
2 جلسه
روزهای برگزاری:
پنج شنبه
زمان برگزاری:
14:00 الی 20:00

تاریخ پایان ثبت نام: 1403/10/06 - 17:00
فرصت باقیمانده ثبت نام:

تاریخ شروع کلاس: 1403/10/06
تاریخ پایان کلاس: 1403/10/13
قیمت دوره: 1,600,000 تومان

مذاکره در فروش گفت‌وگو و ارتباطی عادی است که به‌منظور انجام فروش و کسب سود میان دو شخص حقیقی یا حقوقی صورت می گیرد.

مذاکره برای فروش را می‌توان یک گفت‌وگوی راهبردی و دارای استراتژی میان فروشنده و مشتری دانست؛ گفت‌وگویی که ممکن است درنهایت به توافق و بستن قرارداد منجر شده و یک معامله را رقم بزند. هدف نهایی هر مذاکره فروش رسیدن به توافقی کامل و جامع است که برد برد بوده که فروشنده و خریدار نسبت به آن رضایت قلبی داشته باشند. این واقعیت غیرقابل انکار است که همه مذاکرات به فروش منجر نمی شود.گاهی اوقات، خریداران و فروشندگان بر سر شرایط توافق ندارند و مسیر آنها جدا می شود. اما نکته مهم این است که بدون انجام مذاکره، خریداران و فروشندگان ممکن است هیچ گاه به معاملات رضایت بخشی دست پیدا نکنند

نقش مذاکره در فروش چیست؟

بدون مذاکره، فروشی هم انجام نخواهد شد؛ زیرا فروش و مذاکره به هم گره خورده‌اند. آن‌قدر که شما به محصول خود اعتقاد داشته و آن را باور دارید، ممکن است مشتری آن را باور نداشته و حتی ممکن است در برابر آن موضع تندی بگیرد؛ زیرا تابه‌حال از محصول یا خدمت شما استفاده نکرده و از برتری‌های آن نسبت به محصول مشابه رقبا آگاه نیست. این شما هستید که باید با انجام یک مذاکره صحیح، به‌موقع و ازپیش‌طراحی‌شده مشتری را از مزیت‌های محصول خود آگاه کرده و او را قانع کنید تا از سازمان یا شرکت شما خرید نماید

اهداف دوره:

  1. شناخت نیازهای مشتری: یادگیری روش‌های شناسایی و درک نیازها و انتظارات مشتریان به منظور ارائه پیشنهادات مناسب.
  2. توسعه مهارت‌های ارتباطی: بهبود توانایی‌های ارتباطی برای برقراری ارتباط مؤثر و حرفه‌ای با مشتریان.
  3. تکنیک‌های متقاعدسازی: آموزش استراتژی‌ها و تکنیک‌های متقاعد کردن مشتریان جهت رسیدن به توافق.
  4. مدیریت اعتراضات: یادگیری چگونگی برخورد با اعتراضات و نگرانی‌های مشتریان به شیوه‌ای حرفه‌ای.
  5. برنامه‌ریزی و آماده‌سازی مذاکره: تاکید بر اهمیت آماده‌سازی و تدوین برنامه برای مذاکره و چگونگی جمع‌آوری اطلاعات لازم قبل از مذاکره.
  6. ایجاد و تقویت روابط بلندمدت: تمرکز بر ایجاد روابط بلندمدت و پایدار با مشتریان از طریق ایجاد ارزش مشترک.
  7. تنظیم و پیگیری توافق‌ها: آموزش روش‌های تنظیم توافق‌نامه‌ها و پیگیری انجام آن‌ها برای اطمینان از تحقق توافق‌های انجام شده.

آموزش این مهارت‌ها به فروشندگان کمک می‌کند تا به توانایی‌های بیشتری در برخورد با چالش‌ها و فرصت‌های موجود در مذاکرات فروش دست یابند و در نتیجه به موفقیت‌های بیشتری در کسب‌وکار دست پیدا کنند.

مخاطبان دوره اصول و فنون مذاکره :

دوره اصول مذاکره در فروش می‌تواند برای طیف وسیعی از افراد و حرفه‌ها مناسب و بسیار سودمند باشد. برخی از گروه‌های اصلی مخاطبین این دوره عبارتند از:

  1. فروشندگان:

افرادی که به‌طور مستقیم در فروش کالاها یا خدمات مشغول هستند، می‌توانند با یادگیری اصول مذاکره، مهارت خود را در بستن معاملات افزایش دهند.

  1. مدیران فروش:

مدیرانی که تیم‌های فروش را هدایت می‌کنند و نیاز دارند تکنیک‌های مذاکره را به تیم‌های خود آموزش دهند و استراتژی‌های موثری برای دستیابی به اهداف فروش توسعه دهند.

  1. کارآفرینان:

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها که باید به دنبال جذب مشتریان جدید باشند و گهگاه به‌طور مداوم درگیر مذاکرات تجاری هستند.

  1. نمایندگان خدمات مشتری:

افرادی که با مشتریان در ارتباط هستند و باید توانایی حل و فصل اختلافات و رسیدگی به شکایات را داشته باشند.

  1. تیم‌های بازاریابی:

افرادی که در بازاریابی محصولات و خدمات مشغول به کار هستند و نیاز دارند در هماهنگی نزدیک با تیم فروش بدانند اصول مذاکره چگونه می‌تواند بر تلاش‌های بازاریابی تاثير بگذارد.

  1. کارمندان بخش‌های خرید و تأمین:

کسانی که مسئول خرید از تأمین‌کنندگان هستند و باید بهترین شرایط و قیمت‌ها را برای سازمان خود بگیرند.

این دوره‌ها می‌تواند برای هر یک از این گروه‌ها به بهبود مهارت‌های مذاکره و افزایش بهره‌وری و اثربخشی در معاملات تجاری کمک کند.

سرفصل مذاکره در فروش :

  1. مفاهیم پایه ای مذاکره
  2. آشنایی با ساختار ها و فرآیندهای مذاکره
  3. مدل های ذهنی مناسب برای انجام مذاکره موفق
  4. آشنایی با انواع مذاکره در ابعاد مختلف
  5. مهرات های مورد نیاز برای مذاکرات موفق
  6. تکنیک ها و ترفندهای مذاکره
  7. فرآینده مذاکره از دیدگاه گرین هالک
  8. فریب در مذاکره
  9. نقطه خروج از مذاکره

10-خطوط قرمز در مزاکره

     11-قانون 8، 38 ،55  چیست؟

       12-انواع لحن صدا در مذاکرات

    برای این کلاس نظری ثبت نشده است.

دسته بندی مدیریت
كارگاه مدیریت منابع انسانی برای مدیران غیر منابع انسانی
شروع دوره:
1403/10/13
روزهای برگزاری:
پنج شنبه
زمان جلسات:
14:59 الی 19:00
محمد ولدخاني - سعید صفری - هادی ابراهیمی
هزینه:
5,200,000 تومان
کلیه حقوق متعلق به جهاد دانشگاهی است. نقل مطالب با ذکر منبع مجاز است. قدرت گرفته از نما (نرم افزار مدیریت آموزش)