مذاکره در فروش گفتوگو و ارتباطی عادی است که بهمنظور انجام فروش و کسب سود میان دو شخص حقیقی یا حقوقی صورت می گیرد.
مذاکره برای فروش را میتوان یک گفتوگوی راهبردی و دارای استراتژی میان فروشنده و مشتری دانست؛ گفتوگویی که ممکن است درنهایت به توافق و بستن قرارداد منجر شده و یک معامله را رقم بزند. هدف نهایی هر مذاکره فروش رسیدن به توافقی کامل و جامع است که برد برد بوده که فروشنده و خریدار نسبت به آن رضایت قلبی داشته باشند. این واقعیت غیرقابل انکار است که همه مذاکرات به فروش منجر نمی شود.گاهی اوقات، خریداران و فروشندگان بر سر شرایط توافق ندارند و مسیر آنها جدا می شود. اما نکته مهم این است که بدون انجام مذاکره، خریداران و فروشندگان ممکن است هیچ گاه به معاملات رضایت بخشی دست پیدا نکنند
نقش مذاکره در فروش چیست؟
بدون مذاکره، فروشی هم انجام نخواهد شد؛ زیرا فروش و مذاکره به هم گره خوردهاند. آنقدر که شما به محصول خود اعتقاد داشته و آن را باور دارید، ممکن است مشتری آن را باور نداشته و حتی ممکن است در برابر آن موضع تندی بگیرد؛ زیرا تابهحال از محصول یا خدمت شما استفاده نکرده و از برتریهای آن نسبت به محصول مشابه رقبا آگاه نیست. این شما هستید که باید با انجام یک مذاکره صحیح، بهموقع و ازپیشطراحیشده مشتری را از مزیتهای محصول خود آگاه کرده و او را قانع کنید تا از سازمان یا شرکت شما خرید نماید
اهداف دوره:
آموزش این مهارتها به فروشندگان کمک میکند تا به تواناییهای بیشتری در برخورد با چالشها و فرصتهای موجود در مذاکرات فروش دست یابند و در نتیجه به موفقیتهای بیشتری در کسبوکار دست پیدا کنند.
مخاطبان دوره اصول و فنون مذاکره :
دوره اصول مذاکره در فروش میتواند برای طیف وسیعی از افراد و حرفهها مناسب و بسیار سودمند باشد. برخی از گروههای اصلی مخاطبین این دوره عبارتند از:
افرادی که بهطور مستقیم در فروش کالاها یا خدمات مشغول هستند، میتوانند با یادگیری اصول مذاکره، مهارت خود را در بستن معاملات افزایش دهند.
مدیرانی که تیمهای فروش را هدایت میکنند و نیاز دارند تکنیکهای مذاکره را به تیمهای خود آموزش دهند و استراتژیهای موثری برای دستیابی به اهداف فروش توسعه دهند.
صاحبان کسبوکارهای کوچک و استارتاپها که باید به دنبال جذب مشتریان جدید باشند و گهگاه بهطور مداوم درگیر مذاکرات تجاری هستند.
افرادی که با مشتریان در ارتباط هستند و باید توانایی حل و فصل اختلافات و رسیدگی به شکایات را داشته باشند.
افرادی که در بازاریابی محصولات و خدمات مشغول به کار هستند و نیاز دارند در هماهنگی نزدیک با تیم فروش بدانند اصول مذاکره چگونه میتواند بر تلاشهای بازاریابی تاثير بگذارد.
کسانی که مسئول خرید از تأمینکنندگان هستند و باید بهترین شرایط و قیمتها را برای سازمان خود بگیرند.
این دورهها میتواند برای هر یک از این گروهها به بهبود مهارتهای مذاکره و افزایش بهرهوری و اثربخشی در معاملات تجاری کمک کند.
سرفصل مذاکره در فروش :
10-خطوط قرمز در مزاکره
11-قانون 8، 38 ،55 چیست؟
12-انواع لحن صدا در مذاکرات
برای این کلاس نظری ثبت نشده است.