مقدمه:
ارتباط صحیح کارکنان سازمان هاي دولتی و خصوصی با ارباب رجوع و ارائه خـدمات بـه آنهـا از طریـق شیوه هاي مطلوب و مناسب، در بهبود کیفیت خدمات و رضایت مندي مراجعان و تصحیح دید آنها نسـبت به سازمان مربوطه نقش مؤثري ایفا می کند. برگزاري این دوره در راستاي ضرورت حاکمیت اخلاق حسنه، ارائه خدمات به ارباب رجوع و حفظ کرامت مردم بوده و توانایی افـراد را در برقـراري ارتبـاط مطلـوب بـا ارباب رجوع افزایش داده و موجب بهبود عملکرد خدمت رسانی به افراد جامعه میگردد.
هدف:
- افزایش دانش و توانایی فراگیران در زمینه برقراري ارتباط مؤثر با مراجعان.
شرایط پذیرش:
- گذراندن این دوره براي تمام افراد علاقه مند بلامانع است و تنها شرط آن داشتن مدرك دیپلم است.
توانایی هاي فراگیران در پایان دوره:
- رفتارها و سازو کارهاي دفاعی ارباب رجوع را بشناسند.
- نسبت به مهارتهاي ارتباطی مؤثر، آگاهی داشته باشند.
- در یک موقعیت فرضی، شیوه هاي برقراري ارتباط مؤثر را به طور عملی به نمایش بگذارند.
- شیوه هاي جلب رضایت و نظرسنجی از مراجعان را بداننـد و در یـک موقعیـت فرضـی شـیوه هـاي جلـب رضایت و نظرسنجی از مخاطب را به طور عملی انجام دهند.